Efter en händelserik sommar och med en longtail av uppdateringar från kanalerna så kände vi att det var dags att sätta oss ner framför var sina mickar och diskutera allt som skett. Det var helt enkelt för mycket och för spännande för att låta bli. Instagram blev TikTok för en stund och upplevde både ett tapp i användare och massiv kritik. Musk ångrar sitt uppköp av Twitter och försöker backa en redan upphaussad affär. LinkedIn är – ja LinkedIn. Och alla vill vara BeReal. I kriget om användarna så verkar den senaste raden av uppdateringar snarare vara panikåtgärder än genomtänkta strategiska lösningar och dikeskörningen av vissa har visat sig vara ett faktum.
IG tappar mark visar en ny rapport https://www.socialmediatoday.com/news/new-report-highlights-the-decline-of-facebook-and-ig-as-tiktok-becomes-the/631694/
Test Reels vs Post https://blog.hootsuite.com/experiment-what-reels-caption-length-gets-the-best-engagement/
TikTok kopierar BeReal https://techcrunch.com/2022/09/15/tiktok-just-launched-a-bereal-clone-called-tiktok-now/
Snap kopierar BeReal
https://www.theverge.com/2022/8/29/23326795/snapchat-dual-camera-mode-bereal?1
Musk vs Twitter – Timeline
https://www.theverge.com/23026874/elon-musk-twitter-buyout-news-updates
Topics i Reels
Instagrams tips om rekommendationsalgoritmen https://www.searchenginejournal.com/instagram-best-practices-for-recommended-content/463197/
Twitters redigeringsfunktion https://techcrunch.com/2022/09/07/twitter-will-let-you-edit-your-tweet-up-to-five-times/
Hur man pinnar kommentarer i Linkedin https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a524166