150. Året som gick…och vad händer i sociala medier 2022.

2021 blev ett händelserikt år i social medier. Funktioner kom och gick, VD:ar lämnade sina flaggskepp, plattformarna hackades inte bara en utan två gånger, ClubHouse hyllades och dalade lika snabbt, och Facebook bytte namn till Meta. Parallellt pågick år två av pandemin, och där hemarbete, distansering och digitalisering blivit vardag. 

I vårt 150:e avsnitt av podden diskuterar vi året som gått, och hur det har påverkat sociala medier, vårt arbete och vårt sätt att tänka kring företags närvaro. Men vi blickar också framåt och funderar på hur 2022 kommer att se ut och vad vi tror väntar runt hörnet. 

Photo by Thomas Park on Unsplash

Deeped skriver om Metaverse https://digitalpr.se/2021/11/20/metaverse/ 

Nike i Roblox https://news.nike.com/news/five-things-to-know-roblox 

H&M i metaverse https://www.textilegence.com/en/hm-opens-its-first-store-in-the-metaverse/ 

Berghskursen https://www.berghs.se/kurs/bygga-varumarke-i-sociala-medier-professional-dagtid-intensiv/