Förra veckan smög LinkedIn ut två omfattande uppdateringar som kommer att utmana företag, varumärken och privatpersoner i hur vi använder oss av plattformen. Visserligen är båda uppdateringarna egentligen väntade…men i kölvattnet av de diskussioner som länge pågått på LInkedIn om “one-liners” och “korta uppdateringar” så slår det här verkligen omkull alla myter och rykten som roterar. För genom att nu kunna erbjuda upp till 3000 tecken / uppdatering, samt LinkedIn Articles för sidor, så visar man verkligen hur de vill att vi ska förhålla oss till innehåll på plattformen. Det här är enligt oss en av de större och mer strategiska uppdateringar som LinkedIn gjort på länge. Och vad detta innebär för varumärken och företag på plattformen diskuterar vi i veckans avsnitt. Lyssna gärna.
Länkar:
Berghs https://www.berghs.se/kurs/bygga-varumarke-i-sociala-medier-professional-dagtid-intensiv/
Influencer hashtags artikeln https://www.latimes.com/business/technology/story/2021-06-01/hashtags-influencers-use-them
Linkedin 3000 tecken https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/100981
Linkedin articles https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/47538