Att köpa ads och sponsra poster är ett måste i dagens sociala medielandskap. Det är därmed en viktig del av strategin och man behöver sätta ramar och processer för att göra det bra och effektivt. Men hur ska man tänka runt organiskt sponsrade poster vs hårt targetade dark ads. Och om man via köpt kan nå exakt den målgrupp man vill, hur ska man då resonera runt de följare man har? I veckans avsnitt diskuterar vi hur vi arbetar och tänker runt paid social. Vi pratar skillnaderna mellan communication och marketing ur ett köpperspektiv, vi diskuterar om det är lönt att arbeta med growth hacking av sina konton och går in på hur de olika formerna av räckvidd är viktiga att arbeta med i en strategi.
Shownotes
Peter Rosdahl på Twitter (https://twitter.com/peterrosdahl)
PodCoast (https://podcoast.se)
Vi kör ännu en av våra Berghskurser i början av april (https://www.berghs.se/kurs/bygga-varumarke-i-sociala-medier-professional-dagtid-intensiv/)
Social media advertising 101: https://blog.hootsuite.com/social-media-advertising/
Guide till social media advertising: https://sproutsocial.com/insights/topics/social-media-advertising/