Att arbeta med social medier kräver att du ständigt är uppkopplad och närvarande i kanalerna. Inte sällan smälter jobb och fritid in i varandra och det kan vara svårt att separera de två. Du är hela tiden i analysläge: dels det du själv gör som privatperson och dels det du gör i jobbet. Du behöver hänga med i förändringar av kanalerna, trender i content och vad andra varumärken gör. Men hur håller man passionen uppe när allt tenderar att bli jobb? Går det ens? Detta pratar vi om i veckans avsnitt, där vi delar våra erfarenheter av att ha arbetat längre än de flesta med sociala medier.
Länkar
- Vår kurs på Berghs Bygga varumärke i sociala medier har några platser kvar
- Facebook ändrar allt igen. Vårt avsnitt om Facebooks utvecklarkonferens
- Vi pratar om Pokemon Go i december 2016
- Vårt avsnitt om den förlorade lekfullheten
- Deepeds krönika om Twitter (öppen 48 timmar)“Instagram är en berättelse” Deepeds text från 2013
Podcasten Social by default drivs av Deeped Niclas Strandh, sociala medieexpert på JMWGolin och Sarah Larsson Bernhardt, head of social på SKF Group.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify, Acast eller Stitcher Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault. Läs mer om konceptet på Socialbydefault. Kolla in också in vårt instagramkonto.