103. Viralitet by default – är det möjligt? Vi pratar digital taktik med Jesper Åström.

Går det att få organisk viralitet i sociala medier idag, eller är allt som ter sig viralt extremt orkestrerat? Under den senaste tiden har vi sett både #10yearchallenge och #world_record_egg ta över våra sociala flöden. Blev båda dessa virala av en slump, eller ligger det noggrann planering bakom deras enorma genomslag? För att få mer insikt hur det egentligen går till träffade vi Jesper Åström som är en av Sveriges bästa på lanseringar i sociala medier, i ett samtal som handlar om taktik, äkthet, spridning och mänskliga beteenden.

Jesper Åström – jesperastrom.se/ 
The domain was taken: thedomainwastaken.com/
The System – jesperastrom.com/the-system/ 
The worlds most liked Egg Instagram account – instagram.com/world_record_egg?u…shid=1r51itlrkwsbu 
Förklaringen på Ägget
Techcrunch: techcrunch.com/2019/02/03/hulu-i…rZKf9LWTHxJHDKycQ 
Resumé www.resume.se/nyheter/artiklar/2…KnEZd96friyMI2Ge2c 
Don’t tell Ashton – feber.se/webb/art/179122/dont_tell_ashton/ 
The shed of Dulwich www.independent.co.uk/life-style/foo…-a8107791.html och youtu.be/bqPARIKHbN8 
How I faked myself all the way to Paris fashion week www.vice.com/en_uk/article/59d8…paris-fashion-week och youtu.be/jolbYvAMorY 
Burger King och Casey mashable.com/article/casey-neis…-feud/?europe=true 
PewdiePie and T-series en.wikipedia.org/wiki/PewDiePie_vs_T-Series och kolla hur det går här www.youtube.com/watch?v=mSQIX_G3TjU

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.