Pokémon Go har krossat alla andra lanseringar, slängt ut Candy Crush från tronen och gör att människor spenderar tid på gatorna för att jaga små japanska populärkulturmonster. Så Social by default bryter vår sommarvila med podcasten för ett avsnitt där vi diskuterar fenomenet. Varför blir folk så uppslukade? Vad är det som triggar så starkt. Vi noterar att Pokémon Go inte är ett socialt media men att det är ett media som blir socialt. Frågan är bara hur länge febern kommer hålla i sig? Kommer det komma en backlash? Sen pratar vi lite om hur man som företag och marknadsförare kan förhålla sig till spelet. Lyssna gärna och dela gärna vidare!
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension!
Podcasten Social by default är ett samarbete mellan Knowit och United Power.
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault. Läs mer om konceptet på Socialbydefault. Kolla in vårt instagramkonto.
Länkar
Resumé-artikel med intervju med Deeped
Dalarnas Tidningar intervjuade också Deeped
Facebooksida om Pokemon Go i Sverige
Karlsten om negativ kritik mot Pokemon och andra tekniktrender