Idag är influencer marketing hett och i vår spaning inför 2017 ser vi det som extra intressant för många olika marknadsförare att förstå hur, och på vilket sätt, man behöver arbeta med influencers för att nå ut. Vi valde därför att intervjua Miranda Jansson, Create Consult, som arbetar med influencers och digital pr. Samtalet kom att handla om både hur det har varit och vad som kommer vara viktigt framöver – inte minst för mindre företag eller organisationer – för att lyckas med influence marketing. Viktigt ämne så dela gärna podcasten till de som behöver höra det.
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Acast eller Stitcher
Podcasten Social by default är ett samarbete mellan Knowit och United Power.
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault. Läs mer om konceptet på Socialbydefault. Kolla in vårt instagramkonto.
Länkar:
Miranda hittar du på:
Workout is passion på:
Emelie Törling på:
Magdalena Graaf på:
Annat:
Den första delen av våra spaningar inför 2017 där vi pratar influencers, micro-influencers mm.
Marketing Land om att bli influencer i sin bransch
Kiss Metrics guide för att hitta rätt influencer
Vi är inte sponsrade men vill ändå tipsa om Åhaga i Borås som är ett riktigt spännande ställe respektive Scandic Europa i Göteborg som är vårt favorithäng när vi behöver det.