Efter förra avsnittet kände vi att det fanns mycket mer att prata om inför 2017 så det här är del 2 av vår spaning. Vi pratar vidare om botar och integration av tjänster, om annonsaffärens utmaning, om vad som är nästa steg för mobila gadgets utifrån att Iphone fyller tio år, och det faktum att stora kanaler idag hotas med nedläggning: hur ska man tänka som organisation. Hoppas ni gillar avsnittet!
Missade du förra avsnittet? Lyssna på det här.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Acast eller Stitcher
Podcasten Social by default är ett samarbete mellan Knowit och United Power.
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault. Läs mer om konceptet på Socialbydefault. Kolla in vårt instagramkonto.
Länkar:
Aftonbladets arbete med botar i Messenger
Ubers integration i Google Maps och i Messenger
Samsung om beacons och utvecklingen av integration online och affär
Jobs presenterar den första Iphone
iJustine klipper ihop sin Iphone-historia
Snaps nya giv i skenet av Facebooks utveckling
Facebook startar med mid-roll ads och att dela ut pengar till creators
Ev Williams om Mediums frångång av reklam
Yahoo försvinner inte men frågan är vad som händer med Tumblr och Flickr
Snapchat utvecklar sin sökfunktion
Instagram Stories har 150 miljoner återkommande användare