Vanligtvis är vi rörande överens när det gäller sociala medier, beteenden på plattformarna och den digitala utveckling vi ser. Men inte alltid. Det märkte vi efter att ha sett Netflix senaste dokumentär The Social Dilemma tillsammans, och nästan blev ovänner när vi diskuterade dokumentären efter att eftertexterna rullat klart. Varför vi tycker olika och vad vi faktiskt tycker om The Social Dilemma pratar vi om i veckans avsnitt. Vi pratar också om skärmtid, om framtid, och om lediga öron. Lediga öron som bl a låg till grund för att vi startade den här podden. 134 officiella avsnitt, över 200 000 lyssningar och podden fyller fem år.
Länkar
Badfluence : makt, miljoner och halvsanningar i sociala medier
The Social Dilemma – Netflix
Where ‘The Social Dilemma’ Gets Us – Medium
What ‘The Social Dilemma’ misunderstands about social networks – The Verge
VetenskapensVärld – om skärmtid
Vi gästar marknadsföreningen i Västerås – få biljetter kvar.
Anmäl er till vår kurs i december: Bygga varumärke i sociala medier