Instagramkonton som plötsligt stängs ner, sidor som byter namn, och annonser som stoppas utan synbar anledning. Hur står det egentligen till med sociala medieplattformarnas automatiserade filter och “förprogrammerade” kundtjänster? Det är först när saker inte fungerar som man inser hur sårbara vi är – som företag, influencers och användare. Att vi helt är i händerna på dessa plattformar. Men också att det inte går att backa utan lära sig mer, skapa mer resurser även för “maintenance”. I detta avsnittet tar vi upp saker vi läst, sett och varit med om själva, och diskuterar runt hur man bäst förbereder sig på väntade och oväntade stökigheter i den sociala medievardagen. .
Länkar
- Sally Mustang – Artikel och Instagrambild
- Lyssna på vår intervju med Per Olof Arnäs
- Kolla om det finns biljetter kvar till Internetdagarna
- Vill du gå vår kurs på Berghs? Läs mer här.
Podcasten Social by default drivs av Deeped Niclas Strandh, sociala medieexpert på JMWGolin och Sarah Larsson Bernhardt, head of social på SKF Group.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify, Acast eller Stitcher
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault. Kolla in också in vårt instagramkonto.