Lyssna via ITunes
Gilla, dela och likea-tävlingar – är det okej? Vi tar i det elfte avsnittet ett rejält tag om tävlingar på digitala plattformar och diskuterar både lagar, regler och logiken som måste finnas om man ska lyckas med en tävling på framförallt sociala medier. Vi tror att det är väl använd halvtimme. Självklart har vi lite annat smått och gott i podcasten.
Som vanligt lägger vi upp alla länkar på http://socialbydefault.tumblr.com. Podcasten och konceptet Social by default är ett samarbete mellan Knowit och United Power. Läs mer om oss på https://socialbydefault.se. Glöm inte att prenumera på vår podcast på Itunes.
Linkedin en ny app och grupp-appen
Zuckerberg skänker 99% av sin förmögenhet eller nåja – lägger upp ett intressant sätt att bygga filantropi
Facebook släpper live till fler
Fyra kvinnor toppar årets Instagram
Tekniska verken på Instagram och på Facebook
Facebook Promotional Guidelines
Deepeds gamla postning om tävlingar
Kullin skriver om vinster i tävlingar
Sarahs tips för tävlingar:
- SE TILL ATT INTE KÖRA FLERA PARALLELLA TÄVLINGAR
- TILLRÄCKLIGT HÖGT PRIS ATT DET ÄR VÄRT ATT TÄVLA
- LAGOM HÖG TRÖSKEL FÖR ENGAGEMANG (KORRELERA MED PRISET)
- UNDVIK TÄVLINGAR SOM BYGGER PÅ FLEST LIKES
- VAR NOGGRANN MED HASHTAGGARNA. SE TILL ATT NI ÄR ENSAMMA OM DEM.
- BESTÄM HUR OCH I VILKEN GRAD VARUMÄRKET/PRODUKTEN SKA INKLUDERAS I TÄVLINGEN.
- BYGG IN DELNING OM MÖJLIGT