Äntligen ett nytt avsnitt av vår podcast som dessutom spelas in mitt i vår kurs Bygga varumärke i sociala medier. Vi reflekterar över att det är vår 18e kursomgång och hur både elever och branschen förändrats genom åren: bättre kunskaper, nya utmaningar, och större vana i att använda sociala medier. Vi diskuterar vad det innebär för branschen och landar i frågan: behöver vi sociala mediekommunikatörer eller behöver vi kommunikatörer som kan sociala medier. Helt enkelt den eviga frågan om generalist vs specialist.
Självklart hinner vi med lite om Facebooks lanseringar på F8 och lite tips.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension!
Podcasten Social by default är ett samarbete mellan Knowit och United Power.
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault. Läs mer om konceptet på Socialbydefault. Kolla in vårt instagramkonto.
Gästkrönika på Internetmuseum av Social by default inkl. podcast
Facebook uppdaterar livefunktionen
Facebook accelererar videofunktionaliteten
Facebook skapar möjlighet att tjäna pengar på rörligt
Messenger blir en egen plattform
Chatbot-systemet förändrar kundtjänstrelationer
Zuckerberg visade en en 360°-graders kamera
Zuckerberg lyfte både VR och AR
Vår Berghskurs (nästa i juni)
Antal jobb på Linkedin som efterfrågar sociala medier
En workshop som vi höll om “Behövs en social media manager” på Webcoast 2013
En spännande text om generalist vs specialist
Cancerfonden drar tillbaka kampanjen
Adobe IOS (testa Adobe Voice)