Deeped & Sarah

Det är vi som är Social by default:

Deeped Niclas Strandh @deeped

Deeped Niclas Strandh driver sedan 2009 Deepedition DigitalPR och har föreläst, undervisat och arbetat med sociala medier sedan 2007. Idag är han creative planner på United Power, en reklambyrå belägen i Falun som Deepedition DigitalPR AB var delägare i. Han har tidigare varit delägare i reklambyrån Heimer & Company, och har jobbat som konsult till JMW, JMWGolin och arbetat som Head of social media på SEB. Deeped är utbildad beteendevetare, teolog, copywriter och varumärkesstrateg. Bland de kunder han både skrivit strategier för respektive kontinuerligt arbetat med stöd och utveckling hos är bland annat NASDAQ Europe, Uppsala kommun och Knivsta kommun, Microsoft Sverige, Djurmagazinet, 3M Speedglas, Cirkus Scott, Göteborgs universitet och Högskolan Dalarna, Hello Sweden, Peace & Love, Saltå Kvarn, Falu Energi och Vatten, Statens Veterinärmedicinska Anstalt, Swedish Match. Deeped har föreläst för allt från kommun, skolor, ideella föreningar, företag inom både B2B och B2C respektive undervisat under tio år, bland annat i olika kurser på Berghs School of Communication respektive på Dalarnas Högskola. År 2015 vann han Cisions pris Cision PR Influencer Award efter att varit på topp tre i fem år i rad.

”För mig är sociala medier inte bara ett antal nya kanaler utan ett nytt sätt att se på marknadsföring. Det sociala slår igenom i alla delar och förändrar förutsättningarna – och skapar stora möjligheter för företag och organisationer att bli mer relevanta för sina mottagare – och därmed sälja mer.”

Följ Deeped på Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat (deeped) och via hans blogg om sociala medier och digital pr. Ring honom på 0706480861. Mail: deeped@socialbydefault.se.

Sarah Larsson Bernhardt @sanasilb

Sarah Larsson Bernhardt är ADn som varit digital pr- och social mediastrateg på Knowit, ett av Sveriges största it-företag, global head of social på SKF, global head of social på Volvo Cars och nu Global social media specialist på Volvo Group. Hennes styrka ligger i att förstå kanalerna och utifrån företagens målgrupp och erbjudande hitta och skapa taktiskt rätt innehåll. Hon brinner för visuell storytelling och möjligheten att berätta en historia på bästa sätt. Hon har jobbat med kunder inom både B2B- och B2C-sektorn, som STS Alpresor, Peab, Santa Maria, Toyota Material Handling, Statkraft, Skånetrafiken, Micki Leksaker, med flera. För flertalet av dessa kunder har hon regelbundet gjort konstultinsatser inom sociala medier och har dessutom hjälpt flertalet av dem att skriva och ta fram deras sociala mediestrategier. Hon föreläser på regelbunden basis och har de senaste åren kunnat ses på bla Webbdagarna, och tillsammans med Deeped på DKD, Easy Fairs, SETT, BETT för Batteri och på många fler arenor, respektive undervisar på Berghs tillsammans med Deeped, och håller utbildningar för egenföretagare via Trygghetsrådet.

”Jag tycker att det är fascinerande att se hur sociala medier förändrat vårt sätt att marknadsföra oss. Nu handlar det om möten, samtal och långsiktiga relationer, och att lyckas ge målgruppen det de vill ha.”

Följ Sarah på Twitter, Facebook, Instagram och Snapchat (sanasilb). Ring henne på 0730746620. Mail: sarah@socialbydefault.se

  1 comment for “Deeped & Sarah

Comments are closed.