Vart har lekfullheten tagit vägen? Efter en lärarmiddag på Berghs och uppgiften att fundera över lekfullhet och marknadsföring så spann våra huvuden loss och vi pratar om allt från data som kreativitetens fiende, ängsligheten runt mätbarhet och det faktum att de mer och mer strömlinjeformade plattformarna gör att grundarna tappar sin kreativitet. Adderat till avsnittet är också en bit ur ett icke-publicerat sommaravsnitt där vi pratar om Almedalen och sociala medier – vilken bild fick man av Almedalen via sociala medier i år.
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault. Läs mer om konceptet på Socialbydefault. Kolla in vårt instagramkonto.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Acast eller Stitcher
Länkar:
Don’t tell Ashton https://vimeo.com/user3784330
Läkerol https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2013/03/14/twitter-stoppar-lakerols-kampanj/
Catfish https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2013/02/28/steve-angello-som-catfish-fick-87-miljoner-napp/
Harlem shake https://qz.com/67991/you-didnt-make-the-harlem-shake-go-viral-corporations-did/
Als_Ice bucket challenge http://time.com/3136507/als-ice-bucket-challenge-started/
Subservient chicken https://www.fastcompany.com/3029775/10-years-later-burger-king-brings-back-the-subservient-chicken
Om Instagram och Facebook efter att Systrom slutat https://adage.com/article/digital/instagram-founders-exit-facebook-zuckerberg-tension-grows/315046/?utm_medium=Social&utm_campaign=SocialFlow&utm_source=Twitter
Vad är founder’s syndrome? https://en.wikipedia.org/wiki/Founder%27s_syndrome