Alla ska tycka något och sen kommer legal också. Marketing, sales och communication vill olika saker – och HR vill ha en bit av kakan. Vi pratar om våra erfarenheter att arbeta med sociala medier runt stora organisationer. Vilka är de stora stötestenarna, de vanligaste hindren och utmaningarna. Vad behöver en stor organisation, oavsett om det är en kommun, ett globalt bolag eller ett framgångsrikt NGO-projekt, att tänka på för att undvika att göra sociala medier till en långbänk.
Länkar:
Fyra aspekter av tid i sociala mediestrategin
Bygga varumärke i sociala medier på Berghs
Köldexperten varnar: Kyla jävligast i Göteborg
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Acast eller Stitcher
Podcasten Social by default är ett samarbete mellan två individer som delar en passion för sociala medier. Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault. Läs mer om konceptet på Socialbydefault. Kolla in vårt instagramkonto. Vill du stödja podcasten ekonomiskt så gå till vårt Patreon